De kinderen werkten heel graag rond het thema: ”robots”. De wereld van robots was een wereld dat de vriendjes prikkelden in hun fantasie en daarom hebben we nog twee dagen langer gewerkt rond robots.
We hebben een robotstaar wedstrijd gedaan. Wie het langst een robot gezicht aanhoudt zonder te lachen wint. Sommige vriendjes zouden onmiddellijk aangenomen worden als paleiswachters van de Engelse koning, want hun robot gezicht bleef intact.

We hebben ook gespeeld van:” Wat ziet de robot?” Ik toonde enkele foto’s van de klas getrokken door de ‘robot’. De vriendjes zoeken waar de ‘robot’ de foto heeft genomen en proberen zo te kijken door de ogen van de ‘robot’.

Bewegen is iets dat de vriendjes graag doen en er is niets leuker dan bewegen op muziek. De vriendjes bewogen op hoge en lage tonen. Op hoge tonen mochten de vriendjes zich groot maken, op lage tonen moesten ze zich klein maken, dit zonder te kijken naar het instrument. Wie verkeerd is valt uit, wie juist is blijft staan. Wie blijft het laatst over in de klas.

Jammer genoeg kort het schooljaar in, het is bijna grote vakantie. In de grote vakantie gaan er veel vriendjes op reis en de meester vindt het ook leuk om eens een ander land te gaan bezoeken. Voor de vriendjes is het nog moeilijk om te beseffen wat landen zijn.
Daarom sluiten we ons schooljaar af met het thema:” reizen!”. Met een brainstorm heb ik de kindjes bevraagd over reizen. De vriendjes denken aan vliegtuigen, auto, zee, strand, kamperen, …
We eindigen het schooljaar met mooie vooruitzichten.

De wereld blijft toch heel groot voor de vriendjes en samen gaan we de wereld een klein beetje kleiner te maken.