De tweede week van “Prinsessen, kastelen en ridders” zit erop. Op maandag hebben de kinderen meer ontdekt over prinsessen en hebben we samen ons koninkrijk verkend. Het was verrassend om te zien dat de koning en prinsessen gewone kleding dragen! We hebben ook het imposante paleis van onze koning bezocht, hoewel het zo leeg leek.

Tijdens deze week mochten de kinderen hun eigen kasteel ontwerpen en leerden ze ook over plattegronden. Een leuk spelletje dat we speelden was het tekenen van een plattegrond van onze klas. De leraar markeerde op de plattegrond waar de schatten verstopt waren, waarna de kleuters mochten gaan zoeken.

Daarnaast hebben we een ridder-bingo spel gespeeld. Het doel was om als eerste je kasteel te vullen met de juiste cijfers/aantallen. Hierdoor oefenden de kleuters niet alleen met tellen, maar ook met het herkennen van cijfers.