De tweede week van het dinosaurusproject is begonnen. We hebben opnieuw verschillende dino’s besproken, zoals de Diplodocus, Brachiosaurus en Triceratops. Daarnaast hebben we ook de hoogte van de dinosaurussen behandeld. Aangezien de kleuters moeite hadden met hoogte in meters, hebben we de hoogte van de dinosaurussen gemeten door kleuters boven op elkaar te laten liggen op de grond. Op deze manier hebben we ontdekt hoe enorm groot dinosaurussen waren.

We hebben ook een hoekje ingericht waar de kinderen zelf stop-motionfilmpjes kunnen maken. Ze krijgen hiervoor enkele dino’s om mee te spelen en te filmen. De kinderen werken in tweetallen en leren zo niet alleen een verhaal te verzinnen, maar ook samen te werken. Aangezien ze zelf niet op het scherm mogen verschijnen, moeten ze afspraken maken over wie wanneer voor de camera staat en wanneer er een foto wordt genomen.

Verder mochten de kinderen ook zelf een dino maken van klei. Sommige van hun creaties lijken op echte dino’s, terwijl anderen meer lijken op andere fantasiebeesten.

Voor het forum hebben we ook enkele dansjes ingestudeerd, die we vervolgens hebben laten zien tijdens het forum zelf.