Blog Image

Tweede kleuter - De Kleine Boomgaard

Een beetje uitleg over deze blog

Op de website ( basisschoolkuurne.be) kan je alles vinden omtrent De Boomgaardschool te Kuurne.
Per klasje hebben wij echter ook onze eigen blog waar we allerhande nieuwtjes en weetjes zullen posten die we aan de buitenwereld te vertellen hebben.
Kom hier alvast af en toe eens een kijkje nemen om zo op de hoogte te blijven van wat er reilt en zeilt in de 3e kleuterklas.

Gelukkige verjaardag Keyondre

Uncategorized Posted on 20 oktober 2022 21:42

Thema herfst

Uncategorized Posted on 20 oktober 2022 21:40

De week is begonnen met een uitstap naar het natuurreservaat, De Groene Long.
Gelukkig was het juist droog genoeg en voor de enkele plasjes die we zijn tegen gekomen hadden de meeste vriendjes laarzen aan. Enkele vriendjes hadden een zakje mee en deze zakjes mochten ze vol proppen met bladeren, takken, noten, bolsters (die prikken)… De vriendjes verzamelen wel heel graag. Daarna speelden (eigenlijk meer rollen) de vriendjes op de Teletubie berg. De vriendjes hadden de beste tijd van hun leven.

De verzamelde materialen gebruikten we in de klas om wiskunde mee aan te leren. Hoeveel noten liggen er, takken van groot naar klein sorteren, wat weegt het meest een noot of een blad van een boom, hoe komt het dat een blad traag naar beneden valt en een noot snel,…

We hebben bomen besproken. De wortels nemen het water op onder de grond en het water gaat tot in de nerven van de bladeren.
Hoe meer ringen een boom hoe dikker de boom is, maar ook hoe ouder de boom is.
De vriendjes hebben hun eigen boom mogen tekenen  er waren creatieve bomen. Ze mochten zelf een blad van een boom kiezen en proberen na te tekenen.