Waar zijn we al op reis geweest?
Deze week zijn we gestart met met een grote wereldkaart uit kurk (de vriendjes noemen het kruk). We bestudeerden de verschillende landen. België was wel heel klein vergeleken met andere landen. Natuurlijk is dit allemaal nog een beetje moeilijk voor de vriendjes, maar de interesse was er wel. De kindjes vertelden waar ze al op reis zijn geweest. De meester trok dan een touw van België naar het gereisde land. Spanje is lang rijden in de auto, maar het touw is veel korter dan het touw naar India dus is India is nog veel langer rijden.

We hebben ook verschillende plaatsen gezien waar we kunnen reizen zoals: de zee met strand en water of de bergen met gras en bomen. De vriendjes hebben zelf hun landschap mogen tekenen. Samen hebben we een tent gevouwen uit papier. Deze werd dan in hun landschap geplakt.

Volgende week is het de laatste schoolweek. Er wachten ons een leuke week te beginnen met de schoolreis op maandag. Dinsdag is het oudercontact. Als het warm is gaan we zeker nog water spelletjes spelen, dus kan je natte kledij verwachten ‘s avonds. De laatste schooldag is volgende week donderdag; Vrijdag is er een pedagogische studiedag. Daarna is het grote vakantie.
Na de grote vakantie zijn de vriendjes de grootste en oudste van het kleuterblok, want dan zijn de vriendjes derde kleuters.

De vakantiesfeer zit al goed in ons klasje!