Maandag was de grote dag! Sinterklaas kwam op bezoek in onze school. Zwarte Piet was eerst alleen, want Sinterklaas was zijn weg kwijt. Gelukkig hadden we hard geroepen zodat de Sint ons hoorde en de Sint kon zijn weg vervolgen naar onze school.
Voor de Sint hebben we een liedje voorgedragen. De vriendjes hadden ons liedje goed ingeoefend en dit hebben we ook gemerkt bij Sinterklaas, ze hebben zeer goed gedaan. Er waren enkele kindjes bang, de maar de meeste vriendjes hadden geen angst en vonden het zeer leuk, bij de gekke Piet.

Maar hoe wist de Sint zoveel over de vriendjes?
De spiekpietjes! Ik heb het verhaal van de spiekpietjes voorgelezen en we hebben geleerd dat de spiekpietjes zich goed verstoppen. Zo komt de Sint alles te weten over de vriendjes; zijn flink, zijn stout, ruimen ze goed op,…
De vriendjes mochten nadenken als spiekpietjes, waar zijn de beste verstopplaatsen. Ze zochten een verstopplaats, namen een foto van wat ze zagen en daarna mochten de andere vriendjes zoeken waar de foto’s is genomen. In de kring bespraken we dan als het een goede verstopplaats was of niet!
Ik denk dat Sinterklaas jaloers zou zijn van mijn spiekvriendjes!