Het schooljaar is opnieuw begonnen! Een nieuw klasje voor de vriendjes, maar een meester die de meeste nog kennen, dit maakt toch alles wat gemakkelijker.

We blazen niet alleen door de warmte, maar we blazen ons het nieuwe schooljaar in. De vriendjes mochten ping-pong balletjes, ballonnen, voetballen,… voorruit blazen! De vriendjes merkten vlug op dat hoe lichter de bal is, hoe verder je de bal kan blazen.

Een nieuw begin betekent ook nieuwe regeltjes en we zijn ook wat ouder dus… meer regeltjes.
We leerden ons klasje kennen, we bespraken de hoeken want nu moeten we met de juiste ketting in het juiste hoek spelen. Sommige kindjes hebben het soms eens moeilijk om in het juiste hoekje te spelen met de juiste ketting, maar de meeste vinden vlug de juiste hoek.
Om de juiste hoeken te leren hebben we samen een grondplan van de klas getekend. De meester duidt dan een plaats aan op het grondplan en de vriendjes zoeken dan in de klas de plaats die ik aangeduid heb.

De vriendjes worden spelletjes aangeleerd zodat ze zelfstandig het spel kunnen spelen en eerlijk, het is toch leuker een spel spelen met de vriendjes dan met de meester.

Het kleurenmonster gaat naar school werd voorgelezen, maar de vriendjes mochten ook zelf als echte acteurs alles uitbeelden, een Oscar zit er nog niet in maar plezier was er zeker.

Het zwemmen is ook terug, maar nu staat het water een beetje hoger! Er was weinig angst bijna alle vriendjes waren zoals dolfijnen aan het ‘zwemmen’ in het water.

Een leuke begin is altijd goed meegenomen!