Deze week werkten we vooral over het gevoel: houden van/ verliefd zijn. We begonnen met het verhaal: ik hou van mijn mama. De foto’s die de kinderen mee brachten van hun gezin werden erbij genomen en ze mochten vertellen wie er op de foto staat en van wie ze houden.

We leerden ook een dansje aan op het liedje van Sandra Kim: j’aime la vie. In de werkhoek versierden we verder onze gevoelensmeter.

Samen met de kleuters van K3 bedachten we korte toneeltjes over gevoelens. De kinderen kozen zelf of ze wilden mee doen en dachten na welke situaties we konden spelen. De toneeltjes toonden we dan aan de jongste kleuters.

De juffen speelden een tik-tak na waar de gevoelens van deze week in voor kwamen. Na tik-tak probeerden we de vraagjes erover te beantwoorden. Van bepaalde activiteiten maakten de juffen een filmpje en die mochten we op vrijdagnamiddag bekijken. Het is leuk om onszelf te zien op het grote scherm. Van ieder filmpje maken we nog link zodat we die naar jullie kunnen opsturen en dan krijgen jullie toch een mini- digitaal forum.