De eerste week in de tweede kleuterklas is altijd een spannende tijd, vol nieuwe ervaringen en ontdekkingen. Na een lange vakantie is het voor de kinderen weer even wennen aan het schoolritme, maar gelukkig maken we er samen een leuke en leerrijke tijd van.

Deze week hebben we de verschillende hoeken van de klas verkend. De kinderen konden spelen en ontdekken in de bouwhoek, waar ze torens bouwden en hun creativiteit de vrije loop lieten. In de leeshoek bladerden ze door kleurrijke prentenboeken, en in de poppenhoek konden ze hun fantasie de vrije loop laten en rollenspellen spelen, enz… Het ontdekken van al deze verschillende hoeken helpt de kinderen om zich thuis te voelen in de klas en bevordert hun zelfstandigheid.

Naast het verkennen van de hoeken hebben we ook samen de klasregeltjes besproken. In een speelse sfeer hebben we geleerd over het belang van opruimen, elkaar helpen en samen spelen. Allemaal om van ons klasje een fijne plek te maken.

We hebben deze week ook de jarigen van augustus gevierd!

Al met al was het een geslaagde eerste week waarin de kinderen op een speelse manier hun weg vonden in de tweede kleuterklas. We kijken ernaar uit om de komende weken nog meer te leren en te groeien!