Het schoolfeest is na een hele leuke dag ten einde gekomen. De kinderen hebben genoten van het feest en ze hebben het allemaal zeer goed gedaan op het podium. De meeste kinderen zijn geboren entertainers en kunnen ook nog eens goed dansen.

Nu het schoolfeest voorbij is, waar we ons dansje en het versje voor Vaderdag geleerd hebben, moeten we weer wat meer ‘werken’. We leren over meer/minder/evenveel. Dit doen we aan de hand van drie dieren die erop rijmen: beer, vlinder, en kameel. De kinderen krijgen opdrachten en moeten het juiste aantal bij het juiste dier leggen.

Daarnaast hebben de kinderen ook hun naam leren schrijven. Sommige lukte dit al zeer goed, maar ze merkten ook op dat sommige namen langer zijn dan anderen.
Ze kregen prenten waarop ze rijmwoorden moesten zoeken, prenten waar ze moesten bepalen welk dier waar woont, en wiskundige oefeningen rond het herkennen en tellen van getallen.

Het einde van het schooljaar komt dichterbij, maar we zijn er nog niet. We geven er nog een lap op!