Deze week hebben de kleuters een thema behandeld dat al sterk leefde onder hen voordat we erover begonnen te praten: dinosaurussen.
Door de ziekte van de meester heeft juf Kimberly de interesse in dinosaurussen nog meer aangewakkerd bij de kinderen. Ze hebben het thema geopend door op verschillende manieren te proberen een groot ei open te breken, want in dat ei zit een dino verborgen.
De kleuters hebben geleerd over verschillende soorten dinosaurussen: hoe ze eruitzien, hun specifieke kenmerken en wat ze eten. Ze hebben geleerd of ze vegetariƫrs (herbivoren), vleeseters (carnivoren) of alleseters (omnivoren) zijn. De meeste dinosaurussen blijken toch grote en scherpe tanden te hebben.

We hebben ook gemeten hoeveel kinderen erop elkaar moeten staan om even groot te zijn als een T-Rex.
De knutselactiviteit is het maken van een eigen dinosaurus uit knutselklei gemaakt.