Sinterklaas is weer in het land en dat hebben we gemerkt. De vriendjes beginnen spontaan liedjes te zingen over Sinterklaas of te praten over welk speelgoed ze graag van Sinterklaas zouden willen ontvangen. Dit thema leeft al in de klas, zelfs voordat we officieel met het thema zijn gestart.
Op maandag en dinsdag zijn we nog niet begonnen met het thema. We hebben in kleine groepjes gewerkt en enkele oefeningen gedaan met betrekking tot wiskunde. We hebben bijvoorbeeld besproken wat het grootst, kleinst, even groot, dikst, dunst en even dik is. Daarnaast heb ik ook gecontroleerd welke vriendjes al in staat zijn om getallen te lezen, en dat blijken er al heel wat te zijn. Sommige vriendjes herkennen al getallen tot en met 9.
Later in de week zijn we dan gestart met het thema Sinterklaas. Zwarte Piet heeft zijn vingers verbrand aan de warme chocolademelk en kan nu niets meer doen. Hij kan geen cadeaus meer maken, niet meer koken, niet meer klimmen, enzovoort. Wij moeten die arme Zwarte Piet helpen.
In het thema zullen we er alles aan doen om Zwarte Piet te assisteren. We gaan huizen ‘bestuderen’ en onderzoeken hoe we Zwarte Piet kunnen helpen, zodat hij veilig over de daken kan kruipen en wandelen. We gaan pakjes verpakken en nog veel meer.
Meester Jos