De tweede week rond het thema herfst is van start gegaan, de vriendjes hebben aan den lijve ondervonden dat veel regen en wind typerend zijn voor de herfst. Desondanks gaan de lessen door, ongeacht het weer.
Samen met de vriendjes hebben we de Paddenstoel van dichtbij verkend, waarbij we de verschillende delen ervan hebben besproken. Daarnaast hebben we geleerd dat niet alle paddenstoelen eetbaar zijn en dat we niet zomaar paddenstoelen die buiten groeien mogen consumeren.

Een creatieve activiteit die we hebben ondernomen, is het maken van onze eigen paddenstoel van kleideeg. De kinderen mochten deze vervolgens naar eigen inzicht beschilderen.

Op het gebied van wiskunde hebben we ons gericht op het herhalen van patronen en het oefenen van de 1-1 relatie. Bij elke tak hoort een blad, en we hebben onderzocht of er evenveel takken als bladeren zijn. Als dat niet het geval is, hebben we bepaald of er meer takken of bladeren zijn.

Verder moesten de vriendjes de eerste letter van een woord zoeken en deze aanduiden op het blad.

Een muzikale noot aan ons thema was het aanleren van het liedje “Op een kleine paddenstoel.” We hebben het liedje op verschillende manieren gebracht, met variaties in stemhoogte en -laagte en door op maat mee te klappen tijdens het zingen.

Tot slot, op vrijdag is er geen school vanwege een pedagogische schooldag.