Na de kermis waren de vriendjes in een uitstekende stemming. Normaal gesproken zouden we een gespreksronde houden over gevoelens, maar ze hadden zoveel te vertellen over de kermis dat onze gespreksronde een waar genoegen was om naar te luisteren. Het zou nu ongepast aanvoelen om hen over iets anders te laten praten.

Juf Kimberley heeft ook een lied over gevoelens aangeleerd, en de meester heeft een versje over gevoelens onderwezen. We hebben het op verschillende manieren aangeleerd. Bijvoorbeeld met verschillende emoties uit te drukken, zoals verdrietig, boos, bang, enzovoort. De vriendjes bleken echte artiesten te zijn.

Daarnaast hebben we hen ook bekendgemaakt een matrix, een wiskunde-oefening. Bij een matrix wordt er gewerkt met kolommen en rijen. De kolommen vertegenwoordigen emoties en de rijen bevatten afbeeldingen van kinderen met verschillende haarkleuren. Ze hebben alle gezichtjes uitgeknipt. Ieder gezichtje toonde een emotie en had een bepaalde haarkleur. Vervolgens plakten ze deze gezichtjes in het juiste vakje waar een emotie en een kindje met een bepaalde haarkleur samenvielen. Ze deden dit voortreffelijk.

We hebben ook kunst in verband gebracht met gevoelens. De vriendjes bekeken verschillende kunstwerken en mochten vervolgens lopen naar het gevoel dat ze kregen bij een kunstwerk. Natuurlijk vroegen we hen ook waarom ze voor die specifieke emotie kozen.

Tot slot leerden de vriendjes dat muziek emoties kan oproepen. Ze mochten vrij dansen op muziek, en dansen is iets waar de vriendjes echt van genieten.

De donderdagnamiddag hebben we een tiktak gedaan volledig in het thema. De vriendjes genoten van het schouwspel.

Meester Jos