Deze week hebben we vooral geknutseld aan onze raket, ruimtetuig of sterrenkijker. We werkten super creatief en juf helpt om de delen aan elkaar te kleven met het lijmpistool zoals wij het willen. Volgende week kunnen we ze nog afwerken door ze te schilderen of te bekleven met allerlei papier. Samen met de kinderen van de 3de kleuterklas speelden we een groot ganzenbordspel. We werden verdeeld in 3 gemengde groepen. Per groep moesten we 2 kleuters met hun raket naar de planeet brengen door te rollen met de dobbelsteen. De groep die als eerste de 2 kleuters bij de planeet brachten, was gewonnen.

Op het digi- bord leerden we samen enkele nieuwe spelletjes aan die we dan tijdens hoekenwerk alleen kunnen spelen: 1 kleuter van K2 en 1 kleuter van K3. We komen allemaal om beurt aan bod.

In de kring speelden we een spel over getallen. We kunnen daarbij 4 raketten bouwen. In de top van de raket staat cijfer 1, 2, 3 en 4. In de raket van 1 komen de kaartjes met het juiste aantal bollen en eieren. Zo ook voor de raketten van 2, 3 en 4. Het spelletje kunnen we nu verder spelen tijdens hoekenwerk. Het thema slaat enorm aan bij de kinderen dus doen we hiermee volgende week nog even verder.