Deze week werkten we rond het thema:’ Naar de winkel’.
We hebben dan ook een supermarkt bezocht waar we allerlei gezond voedsel hebben gekocht. Eenmaal in school hebben we dan geproefd. Ajuin was het minst lekker en het lekkerst was komkommer.

De vriendjes hebben nog meer bezocht!
Op woensdag zijn de vriendjes, samen met juf Aurelie, naar de markt geweest. Er zijn toch verschillen tussen een winkel en een markt. Een markt is buiten en is koud. In de winkel is het lekker warm. In ons klasje is het ook warm en dat maakt het winkelhoekje leuk maar het leukste van het spelen in de winkelhoek komt niet door de warmte, maar door de beleving van de vriendjes.

Is gezond of ongezond hetzelfde als lekker of niet lekker? In het begin dachten de vriendjes van wel, het meeste dat ongezond is vinden ze toch wel lekker, maar als je er teveel van eet weten ze nu dat het niet zo goed is voor uw lichaam.

Juf Jana en juf Lien hebben ook een poppenspel gespeeld van rupsje nooit genoeg. De vriendjes vonden het zeer intrigerend en keken vol plezier naar het poppenspel.