Blog Image

Tweede kleuter - De Kleine Boomgaard

Een beetje uitleg over deze blog

Op de website ( basisschoolkuurne.be) kan je alles vinden omtrent De Boomgaardschool te Kuurne.
Per klasje hebben wij echter ook onze eigen blog waar we allerhande nieuwtjes en weetjes zullen posten die we aan de buitenwereld te vertellen hebben.
Kom hier alvast af en toe eens een kijkje nemen om zo op de hoogte te blijven van wat er reilt en zeilt in de 3e kleuterklas.

Kerst

Uncategorized Posted on 15 december 2022 21:17

Het is bijna kerstmis; een gezellig samenzijn met de vriendjes.  Alle kindjes hebben samen de kerstboom versierd, maar het bovenste gedeelte zijn we een beetje vergeten of zijn we een beetje te klein?
De kerstboom versieren dan is iedereen paraat. Iedereen vindt dit leuk om te doen. Knutselen beginnen sommige niet graag aan, maar eenmaal begonnen vinden ze het leuk. Een leuk kerstcadeau is altijd leuk om te maken.

Het nieuwjaar versje van dit jaar wordt al goed ingeoefend, we leren deze aan op leuke manieren zoals: De vriendjes op de rode stoelen mogen het zeggen, daarna de blauwe stoelen, enz.
We leren het versje aan met prenten, de vriendjes mogen naar het juiste prentje lopen in de volgorde zoals we het leren.  Ze lopen niet alleen vlug maar leren het ook vlug.

We hebben leren tellen op een leuke manier.  Op een papieren kerstboom mochten ze kerstballen met dezelfde aantal stipjes als de grote dobbelsteen inkleuren, wie eerst alle ballen kan inkleuren is de winnaar.

Donderdag zijn we naar het toneel geweest, na een korte wandeling in de koude zijn de vriendjes ondergedompeld geweest in een fantasierijk verhaal van een man die een walvis redt van eenzaamheid. De vriendjes vonden het zeer leuk.

Gelukkige verjaardag Saidullah!!

Uncategorized Posted on 15 december 2022 21:16