Blog Image

Tweede kleuter - De Kleine Boomgaard

Een beetje uitleg over deze blog

Op de website ( basisschoolkuurne.be) kan je alles vinden omtrent De Boomgaardschool te Kuurne.
Per klasje hebben wij echter ook onze eigen blog waar we allerhande nieuwtjes en weetjes zullen posten die we aan de buitenwereld te vertellen hebben.
Kom hier alvast af en toe eens een kijkje nemen om zo op de hoogte te blijven van wat er reilt en zeilt in de 3e kleuterklas.

Naar het restaurant!

Uncategorized Posted on 29 september 2022 16:01

Het restaurant altijd een leuk gebeuren. Voetjes onder tafel, eten bestellen en de afwas wordt gedaan voor ons! Kortom genieten! Al denken sommige kindjes dat de klanten de afwas doen. Het was een aangenaam bezoekje bij pizza Ciona in Kuurne.

We hebben ook leren wandelen als ober en dat is niet altijd gemakkelijk. We hebben een parcours gedaan op verschillende manieren, iedere keer moeilijker. Beginnen met één bord en eindigen met drie borden in hun handen of armen of in hun mond van sommige vriendjes…
We hebben een start-stop spelletje op muziek gedaan. Wanneer de muziek stopt, staan we stil, muziek aan, wandelen we. Als uw beker van het bord valt mag je eventjes aan de kant. We hadden toch enkele echte obers in de klas, want hun beker wilde niet vallen.

Woordenschat hebben we aangeleerd op een leuke manier. De meester zei een woordje en de kleuters liepen naar het juiste pictogram.

We hebben gezien wat zwaar is en licht. We hebben leren werken met een weegschaal. Het zwaardere materiaal zorgt dat de weegschaal naar beneden gaat, het lichtere blijft boven.

Gelukkige verjaardag Amir!

Uncategorized Posted on 29 september 2022 08:23