Blog Image

Tweede kleuter - De Kleine Boomgaard

Een beetje uitleg over deze blog

Op de website ( basisschoolkuurne.be) kan je alles vinden omtrent De Boomgaardschool te Kuurne.
Per klasje hebben wij echter ook onze eigen blog waar we allerhande nieuwtjes en weetjes zullen posten die we aan de buitenwereld te vertellen hebben.
Kom hier alvast af en toe eens een kijkje nemen om zo op de hoogte te blijven van wat er reilt en zeilt in de 3e kleuterklas.

Project: dieren van het bos

Uncategorised Posted on 11 oktober 2021 13:02

Op maandagmorgen was meneer uil heel verdrietig. Hij was opgestaan en al zijn vrienden uit het bos waren verdwenen. Hij vroeg onze hulp om de dieren te helpen zoeken. We kregen een lijstje met foto’s zodat we wisten hoe de dieren eruit zien. Samen gingen we op stap.

Zo is ons eerste project van start gegaan.

Proefkampioen

Uncategorised Posted on 11 oktober 2021 11:27

Vrijdagnamiddag luisterden we naar het verhaal van Winnie Wortel. Hij is proefkampioen geworden want hij durft van alle groenten en fruit proeven. Daarna proefden we zelf een stukje appel, mandarijn en peer. Op woensdag kregen we via tutti frutti een stukje banaan om te proeven. We zijn goed op weg om allemaal proefkampioen te worden. De soorten groenten en fruit die we proeven, kunnen we aanduiden in ons eigen boekje.