Op maandagmorgen zat juf plots vol met kriebelbeestjes. We kleefden ze op een schrijfbord en bekeken welke dieren het waren. Dat was de start van ons nieuw thema: kriebelbeestjes. In de namiddag gingen we met het schrijfbord en een stift op stap op het schooldomein op zoek naar deze diertjes. We vonden ze natuurlijk niet allemaal maar als we een dier zagen, zetten we een kruisje of bolletje bij het dier. We hadden ook een glazen pot mee waar we aarde in schepten. Die staat nu op onze themakast en we kunnen er vooral mieren in bekijken.

Op het digi- bord bekeken we hoe de dieren eruit zien, hoe ze bewegen en wat ze eten. We zagen de vlinder, de rups, de worm, de bij, de slak, de spin, de vlieg, het lieveheersbeestje en de mier. In de kring speelden we een telspel met lieveheersbeestjes en met rupsen. In de werkhoek zijn we begonnen met het schilderen van ons eigen kriebelbeestje op de schildersezel. Volgende week doen we verder rond dit thema.

We hebben er dit schooljaar een nieuwe hoek bij nl: de timmerhoek. Hier kunnen we volop timmeren, zagen, boren, meten enz… . Je kan ons op onderstaande foto’s bezig zien.