Juf kwam maandag vertellen dat ze een put in haar tuin gemaakt had om een boompje te planten. Maar ze vond een schat in die put. Samen deden we de kist open en er kwamen allerlei spulletjes uit: een cactus, een paardje, een buffel, een pluim, een dromenvanger… . We dachten na van wie deze schatkist zou kunnen geweest zijn. Als er ook een tipi, een haarband met pluim en een indianenpopje uitkwam, wisten we dat een schat van een indianenkindje gevonden hadden. Ons nieuwe thema, samen met de kinderen van K3, werd met vol enthousiasme toegejuicht.

Op het digi- bord bekeken we filmpjes en foto’s om meer te weten te komen over indianen. Bij een volgende activiteit dachten we na wat we nodig hadden om zelf een tipi te maken. De juffen brachten het opgenoemde materiaal in het midden maar dan kwam het moeilijkste. Wij moesten zelf vertellen hoe de tipi in elkaar gezet moest worden. Het is ons gelukt!!!

In de kring luisterden we naar het verhaal: de kleine indiaan. Die moet een moeilijke opdracht uitvoeren om een echte indiaan te worden en zijn indianennaam te krijgen. Tijdens ons thema zullen we ook een 4- tal proeven moeten uitvoeren om een echte indiaan te worden. Deze week hielden we al een paardenrace en een sporenzoektocht. We dachten al eens na welke indianennaam we zouden willen krijgen. In de werkhoek beschilderden we al onze t- shirt zodat we een eigen indianenpak of kleedje kunnen maken. Op de kleren van de indianen zagen we dat er vooral allerlei vormen en lijnen op staan. Dat schilderen we nu zelf op ons indianenpak/ kleedje. Volgende week nog een drukke maar superleuke indianenweek!!!